tisdag 30 juni 2009

Det snurrar i min hjärna


Pang; Pang
Det dånar
i; min hjärna.
Asfalten under fötterna
springer springer springer
tar bort löven ur munnen
känner energin transformeras
i hela ; min
kropp.
Tar bort centrifugalkraften och
lyfter mot rymden.
Snabbt åker jag genom atmosfären,
känner att det dånar i min hjärna,
kroppen skär rymdens stoff ,
Katten på gatan stannar upp
slickar sig på tassen och
fortsätter att lyssna på elektronika
från radion i butiken i närheten.
En hund skäller på människor som går förbi
" Dra åt helvete era **** parasiter, era jävlar"
Men ingen reagerar.
Hela min kropp löses upp och fastnar på väggen
min själ går in i rymdens silverpulver.
Katten spatserar vidare, mot ett annat fönster.
Hunden fortsätter att skälla ut människor,
där de går helt ovetande, om att de egentligen
bara är ett sockerkorn i kaffet hos en varelse
lika stor som universum, där ett annat universum råder.
Ingenting är allt
Allt är ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar