lördag 27 juni 2009

Mona Sahlin i ETC intervju

"Får jag säga så här, jag tänker på så mycket kritik jag har fått för att jag sa ungefär så här: ”Det kan komma ett läge där det för jobbens skull är viktigt att staten går in och tar ansvar när det gäller Volvo och Saab.” Och det är ju inte ett önskeläge, i alla fall inte för mig, men är man socialdemokratisk politiker kan man ju inte utesluta att sådana lägen kan uppstå. Jag vill ju inte tillbaks till ett läge där man säger att allt blir bättre om man förstatligar, för jag tycker inte staten var bäst på att bedriva hamburgerrestauranger och allt vad vi gjorde, men detta med att styra, att använda politiken när det gäller klimat och välfärd och verkligen fördela ansvaret, det är en annan sak...
" Mona Sahlin i ETC

1 kommentar:

  1. Det var en kul intervuju att läsa! Gillade din kommentar som publicerades i tidningen.

    SvaraRadera