onsdag 18 mars 2009

Dikt - Rakar huvudet mitt


Rakar huvudet mitt
renar själen ; grus i tänkandet
en blivande buddist som tror sig nått upplyssning
när det knappt ens börjat.
jag slits mellan det mörka och ljusa,

Musiken på Cafe Edenborg bubblar av värme
rakar huvudet mitt - en cermoni med plikter

Bland avfallet som härbärgerar i min hjärna
hitta punkten famför kroppen; samla kroppens
energifält.
Samla det som finns i en hög av damm och spränga bojorna.

Rakar huvudet mitt och renar själen från begär som leder till smärta.

Modern avkoppling; det skulle räcka med en flaska vodka, CD skivan Marcusevangeliet med sången " Ibland gör man fel, ibland gör man rätt", och en bakfylle pizza.

?... meditation kanske..

" Att mindre bry sig om vad man har, och se vem man är"

" Ett ogenomtänkt liv är inte värt att leva" Sokrates

Hitta punkten och brinna; vråla och trilsklas.
Slita sönder hoppet och skapa en falsk verklighet ( för i vilken gång?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar