måndag 30 mars 2009

Poesi


Nej, nu lägger jag ner..

Nej, nu lägger jag ner
Nu skiter jag i alla måste och drar till Djurgårn och ligger och lapar sol
Nej nu lägger jag ner,
nu spränger jag bojorna och skapar än fler falsa sanningar än vad jag redan
har
Nej nu lägger jag ner,
sitter och softar med mina stearinljus i lägenheten.

Nej nu lägger jag ner

Jag skiter i allt och lever där jag är.

Ingenting är allt och allt är ingenting.

Jag är trött på mig själv, sprit, öl, sammanhang, människor, sanningar, meningar, strävanden, allt och ingenting.

Nej nu lägger jag ner.

Jag börjar meditera. För det är ju att inte göra någonting.

1 kommentar:

  1. Radikal Socildemokrat lägger ner-Nu
    Skiter i allt och bara drar
    Trött på sanningar-lögner' allt

    Vårsolen lockar ut
    Fåglarnas vårkänslor-påverkade kanske?
    Beslut?

    MVH Gladiatan

    SvaraRadera