lördag 23 maj 2009

Jag på terapisoffan hi hi


Jag sitter och lyssnar på Hemligheten (www.elib.se) av Dan Josefsson en super-coach- master mind, bok som handlar om hur vi som har svårt med relationer skall komma någonvart. Och det är jag inte ensam om att ha problem med.

Så nu har jag 5 timmars e-bok framför mig.

Mvh

Patienten i soffan (faktiskt bokstavligt.. )


My homeboy Freud. I like!

läs och FÖRFASA ;)

" Här är några exempel på sådana beteenden tagna ur boken:

Bara träffa nya partners, ha sex med dem och sedan avbryta relationen.

Spela ointresserad.

Försöka kontrollera partners varje steg så till den grad att han /hon inte står ut med ofriheten.

Begränsa sig till korta relationer, och avbryta dem då samvaron börjar kännas tråkig.

Gå in i relationer då man är på resa utomlands, men inte när man är hemma.

Vara älskare/älskarinna åt upptagna partner.

Bli så klängig att du skrämmer bort den du träffat.

Bli så distanserad att din partner tröttnar på att aldrig få lära känna dig på riktigt.

Ständigt grubbla på om den man är tillsammans med är den rätta.

Fortsätta söka efter nya kontakter via nätet trots att man redan inlett en relation.

Drömma om att "den rätta" ska dyka upp och avfärda alla som faktiskt dyker upp.

Ställa orimliga krav på partnern och bryta förhållandet när hon/han inte kan lever upp till dem.

" Läs här.

fan man är mänsklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar