torsdag 21 maj 2009

Spridda tankar



Jag har vänt om på min lägenhet. Min kära granne ville bli av med en loftsäng så nu har jag mera plats i min lilla etta än vad jag behöver. Det ser riktigt bra ut. Det var skönt att vända upp och ner på allt, speciellt med tanke på att min kropp och hjärna varit på en mental marathon. Lugnet sprider sig, och jag tänker att det löser sig. Det gör det alltid.

Rakade mitt huvud med en ny rakhyvel och det var skönt. Läser Madame Bovary som jag skall skriva om mera när jag läst klart den. Mycket bra bok, som har en rad psykologiska grejer att reda ut :)

Är egentligen på dikthumör, men jag tror jag skippar det. Läsarna anser väl att jag flppat ur för mycket.. då får man hålla tillbaka.

Jag kommer ändå drömma söta drömmar om X.

Lite jobbig är jag allt, men det är inget nytt med det. Tänker på att det lätt skulle kunna finnas 50 000 lägenheter som jag har i Sthlm. Mycket tur har man ibland. I min lilla etta kan jag stänga in mig och rensa själen.

Att ha starka känslor är jobbigt, samtidigt upplyftande. Att leva är att inte censurera sig själv, och det har jag börjat sluta med. Visa känslor är inte riktigt ok i detta landet.

Men jag gör det ialla fall.

Tänker på henne. Fragment av dikter skapas i hjärnan.

Godkväll alla nattugglor och godmorgon ni andra. Hoppats kaffet smakat bra och att dagen varit bra.

Over and out

1 kommentar:

  1. Läste på arbetaren.se att du ville läsa mer om Gandhi. Här har du en bra text som tar upp en annan aspekt av honom. www.arbetaren.se/articles/radar20080116-2

    SvaraRadera