lördag 23 maj 2009

Last.fm min "räddning".. och lite poesi ;)


Hej, jag är melankolisk av *PIP* skäl; vilket inte är ett vanligt humör för mig, gud vad konstnärligt deppig jag känner mig. Ha ha. Lyssnar på depp rock inkopplad i min stereo via den suveräna sajten lastfm.se och har till och med betalat den gigantiska summan av 30 kr för att få lyssna obegränast på en jäkla massa musik jag gilllar i 30 dagar via att man skriver in artisten och sedan hittar sidan musik som liknar den man skrivit in. Vilken investering...musik och diktsamlingar. Kan det bli bättre? Har en diktsamling som skall tas fram vid tröst, skall citera en poet senare. Du kommer tappa balansen.

Jag borde egentligen inte skriva, för jag vill inte vara den "konstiga" typen.
Men jag är inte så konstig, ganske enkel människa- hur enkla människor nu är? Och här är det tänkt att du skall tänka " hmm.. nej människor är ju en lustig blandning av rationalitet och känsla" alltså ett djuriskt beteende och ett strikt logiskt. När det gäller kärlek är det inte ovanligt att vi antingen fokuserar på känsla eller rationalitet. Jag går på känsla. För mig kan personen teoretiskt vara hur jävla "crazy" som helst; jag fastnar för kvinnliga själar som jag blir förälskade i och sedan är jag fast.

Satt på tunnelbanan på väg hem från kampajande och skrev in på mobilen " utan kärlek till människan+ begär"

Så here it comes. ( Narcisist som jag verkar vara. Observera dock att jag verkar vara medveten om det.)

X=2=5
Utan kärlek till människan
vore jag
död imorgon
utan begär till det motsatta könet
vore jag levande död.

slå undan benen på mig
slå undan benen på mig tills
jag inte kan resa mig.

det slutade att regna
och det var ju typiskt
lukten av kärlek försvann
fort. En känsla. En tanke.

Skeptisk till kärlek, kanske-blivande-förhoppningsvis- honey? Jo, det kan man förstå.
Jag är ju lika känslomässig när jag träffar folk som en skadat Vietnmansoldat.

Utan kärlek till människan vore
jag
död imorn.
...

------------

fy fan jag orkar inte. Har inte rätta känslan.

X. du tar all min energi.
Och nu har jag satt mig i hörnet med struten på huvudet. jag skall vara glad och inte melankolisk- men att säga till en hur man skall känna, är ju VÄLDIGT LÄTT!

jag har ont...
-------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar