tisdag 19 maj 2009

Kärlekspoesi



Jag sätter på SR rock och försöker att forma min sorg över ovetenskapen. Det svåra är enkelt, det enkla är det svåra. Mänskliga relationer är inte enkelt. Det är kanske det svåraste som finns.


Ögon
Om hennes ögon inte vore så vacka, kanske det skulle gå över?
stormen i mitt inre som slipar ner mitt psyke, rör om mina
överbelastade hjärna till max. Som att jag skulle behöva
det här
nu?
Nej, skratta inte X, du underbara som snart kommer sätta "kaffet i strupen"
Min vän tyckte att jag skulle ge dig blommor och choklad. Men jag vill ge dig mer.

Ofriheten som stänger boxen runt mitt hjärta och sakta krossar
det som finns kvar, i askan av alltings förgänlighet.
Fötterna som var så stabila,
så kommer denna
vackra själ och fullständigt bländar mig.
Du vet vad jag menar, man flyger tio meter bakåt och
känner luftgångarna stängas.
Mitt inre smälter och stelnar. En konstig blandning av lycka och ångest.

Det är meninsgslöst att ge förklaringar till kärlek.
Kärlek är att vandra i naturen, efter ett duggande regn och känna dofterna av
träden, gräset. Kärlek är en fiol som spränger den inre hinnan.
Kärlek är det begrepp som vetenskapsmän helst skulle viilja förstå- det
gudomliga och galna.

Kärleken är galenskap. Galenskap att jag rubbas, stöts och blöts i en vind av
underbar mix.

Sätter på Peter Lemarc, en röst och gitarr!
" Jag kan inte viska.. om du inte hör mig nu...viska i ditt öra... "

Ta mig till en annan planet, överös mig med tankar som får mig att gå på knäna. Rör mig vid när demonerna tar över. Rör vid mig när världen är död.
Kritisera mig, låt mig få dela din visdom!

Bli min filosof- så jag slipper slå i böcker.
Bli min röda ros, så jag slipper köpa en till nästa 1 Maj.
" Om du känt smärtan, då vet du att du levt"
Lemarc

Stigen är krokig, jag vandrar i ena sekunden åt rätt håll- sedan nästa sekund åt helt fel.

Blända mig - få mig att tappa andan.
Vackra själ, du håller demonerna borta.

Om inte hennnes ögon vore så vackra, kanske det skulle gå över? Stormen i mitt inre som slipar ner mitt psyke, rör om mina
överbelastade hjärna till max

Vackra själ, orden jag skrev till dig är sanna.
Jag skriver inte saker jag inte står för.

Amors pilar har träffat mig.
Jag är en slav för kärleken.

-------------------------------

Ulf Lundell värmer mig, med en balad innan jag går till sängs.
Jag är inte rädd för kärleken- rädd för att visa den.

" Det här regnet gör mig tung och sorgsen ikväll... den här rastlösheten har bara blivit värre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar